Het goede leven - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu Het goede leven - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu

Het goede leven

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Nou daar ben ik weer hoor. Het is even geleden maar ik had eigenlijk zelf niet echt in de gaten dat het alweer zo lang geleden was. Ik zal even een korte samenvatting geven. Vrijdag 11 september hadden we een braai van één van de Nederlanders omdat hij jarig was geweest. Een braai is eigenlijk een BBQ maar dan op zijn Zuid-Afrikaans. Allemaal erg gezellig en vervolgens werden we door iemand van hier de volgende dag weer uitgenodigd voor een braai. Dat sla ik natuurlijk niet zomaar af. Het was niet een braai van degene die ons uitnodigde, maar het is hier normaal dat iedereen mensen uitnodigt, ook al is het niet eens in jou huis. Ook dit was weer een gezellig avondje maar we zijn op tijd naar huis gegaan omdat we de volgende dag naar Kragga Kamma Game park zouden gaan. Dit is een klein safaripark in de buurt van Port-Elizabeth. Mijn allereerste safari hier in Zuid-Afrika. We hadden een tour van 2 uur geboekt en werden in een grote jeep voor 20 personen door het park rondgereden. Onderweg kwamen we van alles tegen; struisvogels, zebra’s, giraffen naja je hebt de foto’s wel op facebook kunnen zien. Bij dit park was nog een monkeywalk. Hier zou je aapjes kunnen kijken. Nou wij daar door heen gelopen en geen ene aap gezien. Vervolgens zaten we te eten op een vlonder en kwamen er ineens allemaal aapjes tevoorschijn. Dit was wel erg leuk om te zien. Helaas was het weekend alweer voorbij en begon ik weer aan een weekje stage. Tijdens deze week heb ik met mijn bedrijfsbegeleider besproken wat ik precies ga doen de komende maanden. Ik heb ervoor gekozen om het sportprogramma wat zij al gedeeltelijk hebben meer structuur te geven voor als er andere stagaires komen. Op stage had ik niet veel bijzonders meegemaakt. Dus ga ik weer snel naar het weekend toe, ondanks dat ook dit weekend niet erg spannend was. Zaterdagmiddag was de kampioenswedstrijd(voetbal) van Kaizer Chiefs tegen Ajax Capetown in het Nelson Mandela bay stadion. Hier betaal je wel 60 rand voor een kaartje, dat is ongeveer 4 euro (zouden ze in Nederland ook moeten doen). Dit was heel mooi om te zien. Het stadion was redelijk vol en wij waren de enige blanken in het stadion die ik heb gezien, op 1 speler na die was ook blank. Voetbal is hier ook echt de sport voor donkere mensen. Het rugby is meer voor de blanke. In het stadion waren ook heel veel mensen stiekem selfie’s aan het maken met ons op de achtergrond. Nu weet ik dus hoe is het om beroemd te zijn, haha. Uiteindelijk had Ajax Capetown met 0-1 gewonnen. Ik voelde mij niet zo lekker dus ben na het eten lekker mijn bedje ingedoken. De volgende dag ben ik ook nog lekker thuis gebleven. En toen begon ons zware weekje stage weer. 3 dagen stage omdat er op donderdag een public holiday was waardoor we de vrijdag ook vrij hadden. Dat was dus afgelopen week. We zijn donderdag naar Addo Elephant park geweest. Dat is een safaripark van 1600 km2, dus het is vrij groot. Hier zijn we zelf met de auto door heen gaan rijden. Het was erg warm deze dag dus dat kwam mooi uit, des t meer dieren je dan ziet. Ook hier zagen we weer van alles. De foto’s zal ik straks gelijk op facebook zetten. Het mooiste van deze dag was toch wel de olifant die voor ons op het zandpad liep. Op den duur stonden we op ongeveer 5 á 10 meter afstand van de olifant met de auto. Dit was erg mooi om te zien. Aan het einde van de dag zijn we weer met zijn alle wezen braaien. De vrijdag hadden we als plan om lekker naar het strand te gaan omdat ze erg goed weer af gaven. Eenmaal wakker geworden kwamen we toch tot de conclusie dat het erg tegen viel en het eigenlijk alleen maar bewolkt was. We besloten toen om maar ergens te gaan lunchen. Tijdens het lunchen zag ik in de verte iets in het water. De andere verklaarde mij voor gek en zeiden; nee dat is een boot. Nou ben ik niet altijd de slimste maar ik weet wel hoe een boot er uit ziet en dat was ook niet te kant die ik op wees. Wat bleek nou, dit waren walvissen. Hier heb ik nog een kort filmpje van gemaakt als bewijs. Wie had dat gedacht, terwijl je zit te eten gewoon een paar walvissen zien in de verte. Dit maakte weer heel mijn dag. ’s Avonds ben ik nog even een drankje gaan doen maar verder niet heel veel spannends meer. De zaterdag zijn we naar een groot winkelcentrum in de buurt geweest. Iedereen vertelde dat het heel groot een mooi moest zijn. Het was best groot en voor Zuid-Afrikaanse begrippen ook mooi. Alleen waren er niet super veel kledingwinkels dus dat veel een beetje tegen. Hierna zijn we lekker ergens wat gaan eten in de buurt. Dit was dus al gister. Gisteravond zijn we met bijna iedereen uit geweest. Dit was erg gezellig en ik heb weer veel gelachen. Vandaag hebben we niet al te veel gedaan. Het was een beetje somber weer helaas. Volgend weekend gaan we naar Tsitsikamma met de hele groep Nederlanders. We vertrekken donderdagavond al. Wat ik hier weer allemaal ga beleven zal ik jullie na het weekend weer laten weten. Verder gaat dus alles heel goed en ik heb het erg naar mijn zin. Ohja en het blijft me toch verbazen hoe goedkoop hier alles is. Nog geen 3 euro voor een Malibu Cola. En ook zeker niet te vergeten, je raadt het nooit, ze hebben hier Liefmans!!! Alsof ze wisten dat ik zou komen haha. Nou ik laat snel weer wat van mij horen en ik ga een poging doen om de foto’s op Facebook te zetten. Hier internet is hier namelijk niet altijd even goed.

  • 28 September 2015 - 09:38

    Elien Deurloo:

    Geweldig Manon!!!!! Maak er een mooie tijd van. Liefs en successsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3633

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 29 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: