Gezellig weekendje, alweer! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu Gezellig weekendje, alweer! - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu

Gezellig weekendje, alweer!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Dat was weer een mooi weekendje. Net thuis gekomen en gelijk maar weer even een blog schrijven omdat ik zoveel te vertellen heb. We zijn donderdag na het eten weggereden naar Tsitsikamma, ongeveer 2 uur rijden vanaf hier. We hebben ongeveer de hele reis in het donker gereden dus we hadden geen flauw idee hoe het er uit zag. Eenmaal aangekomen bij het backpackersding om te slapen bleek dat er iets fout was gegaan met het boeken. Maar gelukkig was dat opgelost en kregen we snel de sleutel van ons prachtige chaletje die ik met 2 hele gezellige dames mocht delen. Het blijft me verbazen dat mensen met mij in 1 kamer durven. Nog even aan het kampvuur te hebben gezeten toch maar besloten om lekker het bedje in te kruipen aangezien we er de volgende dag weer vroeg uit moesten. We begonnen de dag met een rondje zipline(soort van kabelbaan maar dan hoger en groter), in het begin vond ik het toch wel eng maar het ging eigenlijk best goed. Tot ik mijn benen in de lucht moest houden, wat natuurlijk voor mij weer erg moeilijk is. Maar verder was het wel leuk en vooral erg mooi! 's middags hadden we een beetje auto pech waardoor het even wat anders liep. Nadat dit weer was verholpen zijn we wat gaan eten en daarna doorgereden naar een bungeejump van 216 meter, een aantal van ons zijn gesprongen maar ik ben braaf aan de zijkant blijven staan. 'S avonds gingen we "uiteten", het was dus niet echt zoals je normaal verwacht. Een vrouwtje met een klein keukentje, op een krijtbord geschreven met wat je voor ingrediënten kon kiezen voorop je pizza en dan moest je het zelf even opschrijven met je naam erbij en zou het vervolgens worden gemaakt. Na 1,5 uur waren dan eindelijk de eerste pizza's klaar, maar het was het wachten zeker waard. Daarna ben ik lekker m'n bedje ingedoken. De volgende dag gingen we kanoën, ik dacht o, dat doe ik wel even. Wist ik veel dat we ook een stukje over zee moest. Samen met Kelly in de kano en het klunzenteam was compleet. We gingen van de ene kant naar de andere kant maar rechtdoor behoorde daar niet heel vaak bij. Er waren ook best hoge golven waardoor ik toch even mn billen samen kneep. Via de zee zouden we tussen 2 hoge rotsen gaan kanoën waar gelukkig het water wat rustiger was. Het was heel vet om hier doorheen te kanoën! Halverwege moesten we uit de kano en bleek dus dat we op een luchtbedje moesten. Mijn Engels is natuurlijk niet zo goed dus ik had dit helemaal niet begrepen en dacht ook echt dat ze een grapje maakte, maar nee we gingen echt op een luchtbedje in het ijskoude water wat vrij donker was waardoor ik niet kon zien wat er onder mij zat. Gelukkig ben ik niet aangevallen door een haai of een vis! 'S middags ben ik met nog 2 andere naar Nature's Valley gereden, dit was in de buurt van waar we zaten. Dit was een erg afgelegen strandje en was ook erg mooi! 'S avonds zijn we weer lekker uit eten geweest. Na het eten heb ik eerst nog even gezellig gekletst met mijn kamer genootjes. Een fles met shotjes op je kamer hebben is hierbij niet verstandig! Vervolgens lekker naar het kampvuur om daar ook nog even een drankje te nuttigen. Verder zal ik mijn mond maar even houden over deze avond. What happends in South-Africa, stays in South-Africa ;). Het was in ieder geval erg gezellig! Vanochtend moesten we om 10 uur Afrikaanse tijd de chalet uit, dus om half 11 hebben wij netjes te sleutel ingeleverd. Daarna zijn we nog even wat wezen eten en gingen we blackwater tubing doen. Dit was in een band door een beetje wildwater. Dit ging mij niet zo goed af, of ik zat vast op een steen, zat klem tussen de bosjes of ik ging maar gewoon achteruit. De kerels van dat ding verklaarde mij zelfs hopeloos, dus ook die kan ik weer in mn zak steken. Maar ondanks alles heb ik weer veel gelachen. Hierna zijn we lekker de auto in gestapt en naar huis gereden. Eenmaal thuis lekker een pizza'tje besteld, want nee dat eet ik nog niet genoeg, anders krijg ik natuurlijk afkickverschijnselen! Dit was dus een heel leuk weekendje weer! Maar ik heb het ergste nog bewaard voor jullie. Jullie hadden bijna een bericht ontvangen dat ik was opgegeten, ik lag rustig op bed in de chalet dit weekend, kijk ik omhoog, zat er echt een SPIN VAN MINIMAAL 8 CM! Ik dacht echt dat opgegeten zou worden! Vervolgens zijn we naar de receptie gegaan, waar ze ons compleet uitlachten! Ze hadden hem gelukkig gevangen, maar ze gingen hem niet doodmaken, ze gingen hem terug zetten. Stelletje idioten! Na elke keer alles goed checken durfde ik toch wel weer te slapen daar! Dat was het dus eigenlijk weer, ik hoop dat jullie het toch een beetje leuk vinden om dit te lezen! Groetjes weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 3649

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 29 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: