Halloween, Coffeebay, Kroketten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu Halloween, Coffeebay, Kroketten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu

Halloween, Coffeebay, Kroketten

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 November 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik heb al eventjes niks meer van mij laten horen dus ik zal weer even kort verslag geven van de afgelopen tijd. Na het schrijven van mijn vorige verhaal heb ik een opmerking gekregen van mijn lieftallige collega om meer met tussenkopjes te schrijven. Dus speciaal voor jou Tim!


Halloween
Vrijdag 30 oktober was de verjaardag van Kim, wij als leisure managers moeten dan natuurlijk wel een thema feestje geven. Wij kozen er dus voor om een Halloween feestje te geven, alles in stijl van Halloween. Allemaal decoratie en zelf gemaakte kostuums. Waarschijnlijk heb je al wel een foto op facebook gezien hiervan. Dit was een erg gezellig feestje zoals altijd! Tot de volgende ochtend… het opruimen met een kater! De rest van de dag had ik het gevoel dat het zondag was en heb ik lekker heel de dag niks gedaan.

Kroket eten, karten in de regen
De zondag na mijn brakke dagje zijn we naar Sardinia Bay gereden om hier een echte Hollandse kroket te eten. Nou dat Hollandse viel wel mee maar als je honger hebt, eet je alles. Maar het ging goed naar binnen. Op de heen weg deden we er ongeveer 3 kwartier over, terwijl we op de terugweg weer binnen een kwartier weer terug waren in Port-Elizabeth, beetje omweg gehad dus. Na dit avontuur gingen we naar Boardwalk, ik heb geen idee hoe ik moet uitleggen wat dit is. Het lijkt een beetje op Disney land met allemaal winkeltjes, een game hal en een paar kleine attracties, waarvan ook een te geweldige kartbaan! Voor die 50 rand (nog geen 3,50 euro) willen wij wel een paar rondjes karten. We zaten er nog maar net in toen het begon te regenen. Het eerste rondje viel het nog mee maar vervolgens ging het alleen maar harder en harder regenen waardoor ik op den duur ook uit de bocht vloog, niet helemaal natuurlijk. Na 3 rondjes moesten we stoppen en toen we net onder het afdakje stond kwam het met bakken uit de lucht. Niet dat het voor ons veel had uitgemaakt want wij waren toch al nat, maar het was wel heel leuk!

Stage
Zal ik ook maar eens wat vertellen over mijn stage?! Ik ben begonnen met een compleet nieuw project ‘de container’ zoals ik het zelf noem. Izizwe heeft een zeecontainer gedoneerd gekregen om hier vervolgens een soort buurthuis van te maken in de township. Deze moet natuurlijk nog omgebouwd worden tot een bruikbaar buurthuis met een hek en alles. Hiervoor ben ik geld aan het inzamelen en houd ik mezelf bezig met wat er precies gedaan gaat worden in het buurthuis, wat voor activiteiten en voor wie. Hiervoor moet ik eerst een onderzoek doen in de township. Ik ben dus druk bezig met het interviewen van mensen in de township. Verder zijn we bezig met het volgende Holiday program die van 7 december tot en met 18 december weer plaats vindt. Hiervoor zijn we druk aan het zoeken naar lokale sponsoren. Toevallig zijn we gister naar een shopping center geweest om zoveel mogelijk winkels te vragen voor kleine donaties. Zo hebben we een doos vol met kinderboekjes gedoneerd gekregen, echt super! Van een aantal krijgen we als het goed is nog een reactie, maar dat is natuurlijk altijd nog even afwachten. Vanuit Nederland heb ik ook al verschillende donaties gehad. Intertoys Zierikzee, van Vliet Heiwerken, Terpstra BV en hopelijk nog meer! Mocht je ook iets willen doneren kan dat altijd, als het spulletjes zijn kunnen mijn ouders die misschien mee nemen als ze deze kant op komen, dan moet je mij maar even een berichtje doen! Alles is welkom. (einde van mijn verkooppraatje)
Met deze dingen ben ik dus doordeweeks vooral bezig.

Afscheid Emma
Het weekend van 7 november was het het laatste weekend voor Emma, onze Sweedse danser/zangeres. Die zaterdagochtend zijn we naar een maandelijkse markt met allemaal eet dingetjes geweest. Daar heb ik een te lekkere brownie gekocht met mint smaak! ’s Avonds hebben we met de hele groep pizza besteld, hier moesten we bijna 3 uur op wachten maar ze waren er niet minder lekker op hoor. ’s Avonds zijn we met zijn alle naar beershack geweest. Ik ben niet lang geweest aangezien ik erg last van mijn schouder had. Ik had die middag een gevecht met een golf gehad (ja je leest het goed, een golf, in de zee). Helaas had de golf gewonnen van mij. De volgende dag was het dan helaas tijd om van onze Sweedse dame afscheid te nemen. Wel gek om dan weer ineens met alleen maar Nederlanders te zitten, we waren net gewend aan het Engels praten.

Coffeebay
Afgelopen weekend zijn we naar Coffeebay geweest. Dit was ongeveer 9 uur heen en 9 uur terug.
We zijn vrijdag vertrokken om half 6 ’s ochtends, erg vroeg voor mij natuurlijk. Na dus 9 uur te hebben gereden kwamen we eindelijk aan. Mijn eerste indruk was: “what the hell doe ik hier, waarom heb ik niet gewoon een badkamer bij het huisje. Gaan we nou een weekend kamperen?!” dat was natuurlijk weer niks voor mij. Gelukkig heb ik het wel overleefd en heb ik geen enge insecten gezien. ’s Avonds hebben we een Xhosa familie bezocht. Hier hebben ze ons eerst een traditionele zang/dans show gegeven. Dit was erg leuk om te zien. Daarna kregen we eten van hun, een bord vol. Ik heb wel eens lekkerdere dingen gegeten. Hierna kregen we in het hostel gelukkig nog soep met brood zodat ik toch nog iets lekkers gegeten had. De volgende zijn we gaan hiken naar hall in the wall. Voor degene die niet weten wat hiken is, dit is wandelen door de bergen, steile hellingen op en af. Af en toe was het erg zwaar maar het was heel mooi! Hiervan zullen veel foto’s van op Facebook komen zodra ik wat beter internet heb! ’s Avonds hebben we bij het hostel gebraaid. De volgende dag hebben we weer een auto rit van 9 uur gehad.

Alles gaat dus nog steeds goed hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 3645

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 29 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: