De eerste ervaringen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu De eerste ervaringen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Manon Terpstra - WaarBenJij.nu

De eerste ervaringen

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo dat waren dan mijn eerste daagjes in Zuid-Afrika. Eerst donderdag afscheid genomen van Nederland om vervolgens de lange reis te beginnen. Eerst naar Frankfurt, hoppa de lucht in en voor we het wisten gingen we weer dalen. Vervolgens de lange vlucht van Frankfurt naar Johannesburg. Een dubbeldekker vliegtuig (of hoe dat ook mag heten), er groot vliegtuig met een eigen tv schermpje voor je met erg veel films en series. Ik heb wel geteld geen ene film gezien aangezien ik alleen maar lag te slapen. De volgende ochtend landden we in Johannesburg, de eerste stappen in Zuid-Afrika waren gemaakt. Het was er erg bewolkt en somber, het leek Nederland wel. Maar al snel waren we in Port Elizabeth. Het waaide erg hard maar het zonnetje scheen lekker. We werden opgehaald door iemand van de organisatie en naar ons huis gebracht. Er kunnen in dit huis totaal 26 mensen verblijven maar tot oktober zitten we er nog maar met zijn vijven. Allemaal Nederlandse meiden, dus erg gezellig ;). We werden door de andere 2 meiden uit het huis geïntroduceerd aan de Nederlandse groep studenten, nu totaal zijn we met 17. 'S avonds zijn we gelijk met zijn alle uit eten geweest, erg lekker en zeker goedkoop (10 euro per persoon). Gister(zaterdag) zijn we Port Elizabeth ingegaan om nog wat handdoeken en andere dingetjes te kopen. 'S avonds voor het eerst gekookt, gekookte aardappels, ja je leest het goed! Vanochtend werd ik wakker in mijn bed met zonnetje in mijn gezicht, beter kan volgens mij niet. Het zou 27 graden worden dus we zijn lekker naar het strand gegaan. Dus mijn eerste bruine tinten zijn al te zien (als je goed kijkt). Morgen hebben we onze eerste stage dag. We worden om 9:00 uur weggebracht naar het kantoor van de organisatie. Verder weten we nog niks, maar ik ben erg nieuwsgierig en heb er heel veel zin in! Ik zal snel laten weten hoe het verder gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 3646

Voorgaande reizen:

03 September 2015 - 29 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: